VIT | Terapia Autyzmu | Metoda dobrego startu | Dziecięca matematyka | Metoda Ruchu Rozwijającego | AAC

Dziecięca matematyka Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej

Dziecięca matematyka to metoda, która wspomaga rozwój umiejętności matematycznych dzieci i uczy je radzenia sobie z emocjami. Najtrafniej opisała ją autorka metody, Edyta Gruszczyk-Kolczyńska:

"To jest piękna, odkrywcza zabawa a jednocześnie dokładnie określone ćwiczenia, podawane w przyjaznej formie (...). W edukacji matematycznej najważniejsze są emocje. Dla matematyki charakterystyczne jest uczenie się przez rozwiązywanie zadań. Temu zawsze towarzyszy napięcie emocjonalne. Jeśli jest ono zbyt wielkie, prowadzi do załamania. W naszych programach dbamy i o umysł, i o odporność emocjonalną. Sprawiamy, że w sytuacji trudnej człowiek umie wytrwać do końca. Przegraną także można znosić na dwa sposoby - po każdym niepowodzeniu mówić sobie: 'Mnie się nigdy nic nie udaje', czyli znosić porażkę z poczuciem klęski, bądź mówić: 'Zrobię to jeszcze raz!', oderwać porażkę od swojej osoby i złożyć ją na karb źle wykonanej czynności. Sytuacji trudnych w życiu nie da się uniknąć. Uczymy więc dzieci znoszenia porażek" (wywiad z prof. dr hab. E. Gruszczyk-Kolczyńską, Wiedza i Życie nr 9/2001).    

Metoda jest stosowana w terapii i edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Stosuje się ją zarówno w celu wspomagania rozwoju dzieci zdrowych, jak i tych z opóźnionym rozwojem.

Korzyści z stosowania metody to przede wszystkim:

  • rozwój umiejętności matematycznych
  • ćwiczenie odporności emocjonalnej
  • budowanie pozytywnego obrazu samego siebie

Opracowano na podstawie:

Gruszczyk - Kolczyńska E., Dobosz K.,  Zielińska E. (1996). Jak nauczyć dzieci sztuki konstruowania gier? Metodyka, scenariusze zajęć oraz wiele ciekawych gier i zabaw. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Warszawa.

Gruszczyk - Kolczyńska E., Zielińska E. (2005). Dziecięca matematyka. Metodyka i scenariusze zajęć z sześciolatkami w przedszkolu, w szkole i w placówkach integracyjnych. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Warszawa.

Kossobudzki P., Gruszczyk - Kolczyńska E. (2001). Dzieci nie chorują na dyskalkulię! - Wywiad z  prof. dr hab. E. Gruszczyk-Kolczyńską.  „Wiedza i Życie" nr 9/2001.

 

Ośrodek terapeutyczny
Przystań Szkraba
ul. Miedziana 1a/15
00-809 Warszawa
Tel: 600 526 383
Tel: 509 950 639
E-mail: przystanszkraba@gmail.com
Ośrodek terapeutyczny
Przystań Szkraba
ul. Miedziana 1a/15
00-809 Warszawa
Tel: 600 526 383
Tel: 509 950 639
E-mail: przystanszkraba@gmail.com

  • Dojazd do klienta
  • Elastyczne godziny pracy
  • Profesjonalne podejście
  • Konkurencyjne ceny

 


Strona główna | Kim jesteśmy? | Metody pracy | Oferta | Współpraca | Pomocne linki | Kontakt

Copyright by Przystań Szkraba, 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone